CatEspFrEng
MENU
Segueix-nos a
Si vols estar informat de les
ofertes envia WhatsApp al
634 761 534

En les tasques de manteniment d'un automòbil hi ha molts processos en que és imprescindible la intervenció dels professionals. Només ells tenen el coneixement, la tecnologia i l'utillatge necessaris per a diagnosticar i reparar qualsevol problema mecànic Aquest procés el podem anomenar manteniment correctiu.

Malgrat aixó, hi ha una sèrie de punts els quals podem controlar periòdicament sense necessitat de coneixements especìfics i d'eines especials. Amb un control visual n'hi ha prou per a detectar un problema i el que és més important, prevenir possibles avaries que ens poden estalviar molts diners. És el manteniment preventiu.

A continuació enumerem una sèrie d'elements molt fàcils de controlar:

  • Un dels punts que s'han de controlar almenys un cop al mes és la pressió dels pneumàtics. Una pressió incorrecte reduirà el rendiment dels pneumàtics, una menor estabilitat i un augment del consum de combustible. S'ha de realitzar amb un manómetre calibrat i amb els pneumàtics freds. Seguir les indicacions del fabricant en quan els valors indicats en el llibre de manteniment, en l'etiqueta de la tapa de combustible ó en la porta del conductor. No oblidi revisar també el pneumàtic de recanvi.
  • Miri que el desgast dels pneumàtics sigui uniforme tan per l'interior com l'exterior. Si es detecta un desgast anormal es possible que sigui necessari una alineació dels eixos. Revisar els flancs dels pneumàtics per si hi ha bòfegues o talls produits per les voreres. Poden ser perillosos i caldria canviar-los el més aviat possible.
  • Un altre punt important són els amortidors. Controlar que no gotegin, el que voldria dir que han perdut eficàcia. Una prova senzilla per controlar la seva eficàcia és fer oscil-lar el vehicle amb les mans amunt i avall fent força sobre una aleta ó lateralment. El cotxe ha de deixar d'oscil-lar al mateix moment que es deixa de fer força. Si continua oscil-lant és que cal canviar els amortidors.
  • En un lloc fosc posar el vehicle davant una paret per a controlar els llums, tan els de posició, com curtes, llargues i intermitents, i per la part del darrere, els de frens i de boira. En cas de detectar que una bombeta no funciona, acosti's al taller per a canviar-la.
  • Revisi les escombretes netejaparabrises i comprovi que no deixin ratlles ó zones sense netejar. Es convenient canviar les escombretes un cop l'any.
Avui dia tots els automòbils disposen d'indicadors lluminosos que avisen dels nivells anormals d'oli i líquida del motor. Malgrat aixó és convenient entre revisions comprovar-los i anticipar-nos abans de que siguin motiu de contratemps.
  • En un lloc plà i amb el motor fred comprovi el nivell d'oli. Retiri la varilla, neteji-la amb un drap i torni a insertar-la fins al fons. Torni a treure-la i miri si el nivell està entre el màxim i el mínim.
  • Comprovi el nivell dels líquids neteja vidres, refrigerant, direcció assistida i de frens, i més si detecta que hi ha alguna fuita al trobar taques a sota el motor després de deixar-lo estacionat.
  • Si la bateria disposa de taps revisi el nivell d'electròlit de la bateria. No fumi i tingui molta cura, ja que desprèn gasos explosius i el líquid és molt corrosiu. Si el nivell d'algún vas és baix afegeixi aigua destil-lada (la mateixa que fa servir per a la planxa).
Tots aquests punts són bàsics per a tenir sempre a punt el nostre automòbil. Si vostè troba alguna dificultat per a controlar-los, arribi's al seu taller. Tingui present que a tots aquests controls són TOTALMENT GRATUÏTS per als nostres clients.

Enrere