DES DEL BÀQUET (per Jordi VAQUER Jr.)
Quin Rallye Osona!. Només 15 dies després del nostre debut al Rallye GIRONA ens esperaven els trams d’un OSONA un pèl més reduit i sense aquell plus de dificultat que sempre ha caracteritzat la prova reina del calendari català! De totes maneres es va fer força dur!.
Sortim a LA TRONA amb l’objectiu d’agafar el ritme i sense arriscar, doncs és el primer tram i això és molt llarg; al passar l’arribada ens queda una sensació de que podia haver anat força millor, encara que el plantajament no és pas dolent del tot ja que ens trobem dos dorsals amb problemes!.
Ens plantem al segon tram, i a la primera esquerra que es tanca encaixem massa i el cotxe s’aixeca del meu costat i ens salta la marxa, això ens despista tant a pilot com a copilot i ens fa perdre la concentració, que recuparem uns revolts més enllà però el temps ja está perdut!.
Acabem el tram sense forçar i sabent que ens haurem retrassat en excès!.
Arribem a la primera assistència amb la sensació que les coses poden millorar i de fet aquest és l’objectiu per les segones passades: rebaixar temps, creiem que és totalment possible!.
Altra vegada a sortides de LA TRONA i gas!. Aquest cop anem més a l’atac i al acabar creiem que ens haurà sortit un bon tram, però al arribar al control Stop exclamem: “ens han estafat”, només tres segons menys que abans, si hem pujat bestant més ràpid; però no, el temps és el que és i la percepció que nosaltres en tenim una de ben diferent!. Mirant d’acceptar això ens dirigim a LA COSTA DELS GATS on aquí ara si, hem de millorar; no ens equivoquem, fem 14 segons menys i a més deixem enrere un tram que personalment no m’entusiasme!. Hem estat més aprop dels de davant que mai, però sempre per sobre del segon per quilòmetre. Estan a un altre nivell i ens hi resignem!! Abans de l’assistència llarga hem de fer el primer pas pel tram espectacle del circuit de karts, on primem això, l’espectacle per sobre del temps, segur que no hi guanyem pas res aquí!.
L’assitència del migdia serveix per reposar forces i deixar a punt el nostre “bòlido”, i tampoc falten els comentaris amb els altres membres de l’equip!. Aviat es fa hora de toranr-hi, omplim el dipòsit i a per la segona secció!.
Ens espera el mític COLLSAPLANA. Sortim a veure què passa i a la primera esquerra... virolla, d’aquelles que no t'esperes, a més a més el cotxe s’ha calat!. Reprenem la marxa, sabem que ens ho trobarem brut de veritat i ja portem uns quants segons perduts, tot això ens fa anar amb més prudència del compte i a més a uns 2 quilòmetres abans d’arribar, una dreta mal traçada ens fa tocar lleugerament la valla, per acabar de desconcentrar al personal... Acabo una mica “emprenyat”, i és que a més de fer un molt mal temps segur que també hem aixafat el cotxe, encara que sigui poca cosa; el copilot mira de baixar una mica la tensió i quan arribem al control stop preguntem pels danys ja que nosaltres no veiem res: sense paraxocs posterior i el llum de l’esquerra de darrera trencat!.
Amb tot, hem de continuar, ens falten tres trams i l'especial. A LA VOLA; a part d'un petit ensurt fem un tram acceptable, marquem el 33è scratx, i seguim amb la mateixa tònica de sempre, 2 segons per quilòmetre més lents que els de davant, encara que 11 més ràpid que els que venen per darrera!.
Arribem a l'assistència i gràcies a l'intervenció d'un amic del còpilot ja ens hi espera el nostre paraxoc, mirem d'aguantar-lo com podem, i tirem de brides i cinta americana!.
Segona passada a COLLSAPLANA; ens surt un tram més aviat fluix, entre la virolla i el toc a la valla fa que ens ho prenguem amb molta calma, i en sóc conscient que farem un temps discret; millorem, sense massa, però gens dificil per altra banda, el què compte ara és mirar d'assegurar el tercer lloc del podi que sembla força clar!.
Però encara en queda una bona sorpresa per descobrir. Al arribar a “l'últim tram”, segona passada a LA VOLA, ens hi està esperant la pluja!. I a més a més a atrapat a tothom amb rodes de sec!.
Per sort quan ens toca sortir ja ha deixat de caure aigua, encara que la carretera és molla; empitjorem el nostre temps d'abans en 49segons, però no és pas moment de prendre riscos innecessàris, un tram força delicat que acabem sense cap problema major!.
I ara cap al circuit de Karts a fer la segona passada a l'especial, allà ja estem molt més relaxats i la presència de força espectadors fa que ens ho agafem al peu de la lletra i fem tant d'espectacle com sabem/podem!.
Un altre Rallye acabat, i una altra bona posició tenint en compte la competència, aquest cop força més dura, això farà que abans no acabi la temporada fem alguna altra sortida al C.C.Rallyes d'asfalt!
Tornar a la pàgina de EQUIPS DE RAL·LIS
|